Obecnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części obowiązków zewnętrznym podmiotom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych pracowników, by profesjonalnie taki raport poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale również każdy plan działania konstruują od podstaw. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę indywidualnych cech danego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel prokurowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są również regularne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i inne w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu.